07 October 2016

Vanvouver travel diary I.


Už je to tři týdny, co jsem na devět měsíců opustila Českou Relubliku. Myslím, že ideální doba napsat dojmy ze života na druhém konci světa.

Lesy a hory téměř v centru města, organické jídlo, wifi na každém rohu (doslova každých sto metrů projdete kolem Starbucksu). Ano, je tu vše o čem jsem v Čechách snila. Ale tři týdny je čas, po kterém vás přejde takový ten turistický pohled na nové místo - všechno je dokonalé, uplně jiné než u nás, lidi jsou hrozně fajn a každá špatná věc, co se vám přihodí, je vlastně uplně úžasná, protože se to stalo tady v Kanadě. Každý mluví anglicky a to je fakt cool. Já miluju angličtinu, přízvuk, který je kombinací bristského spisovného jazyka a uvolněné americké řeči. Užívám si každou cestu na skytrain a prohlížim s město. Koho by napadlo, že obyčejná městská doprava je zážitek?..
Centrum Vancouveru je plné obchodů všeho druhu (Victoria's Secret pár metrů od školy), město obklopují fotogenické hory a stačí sejít kilometr po hlavní ulici a máte výhled na nádherný park. Milujete chodit nakupovat do obyčejného supermarketu, protože i tam najdete minimálně pět druhů kokosové vody a Questbarek. Zdravé fastfoody, veganské restaurace, Tim Hortons a jejich muffiny a bagels nespočtu příchutí, na kterých si snadno vytvoříte závislost. Nutná zastávka každé ráno hned o výstupu ze skytrainu pro střední black coffee.


Přichází konec třetího týdne. Cesta do školy trvá 45 minut, stejně jako týden předtim, ale najednou to neni taková zábava.
Stojím v dešti na zastávce už skoro půl hodiny, protože jsem nestihla poslední autobus. Nějakej přijíždí, nekoukám na číslo, je mi to jedno. Mám zmoknout na zastávce a čekat na 112, nebo nastoupit do 106 a svézt se alepoň kousek někam blíž k baráku. No a tak se stalo, že jsme se ztratili mezi ulicemi. Je tma, neznám názvy bloků a nevim, kde vystoupit. Ale nemám pud sebezáchovy a moje věčně optimistická nálada není uplně nejbezpečnější. Přece je dneska super den, ne? Jsem v Kadaně a tady je každý den super. Navíc jsme před chvilkou byli na té nejlepší večeři ever v Meet on Main veganské restauraci. Vlastně původní plán byl hokejový zápas, ale jsme velmi chytří studenti (dvě zmoklé, hladové holky), kteří radši utratí 15 CD za skvělou véču než dvojnásobnou palbu za lístek na předsezónní zápas. Nakonec po půlhodině bloudění na 13. avenue potkáváme prvního člověka, paní, která právě parkuje u svého domu. Místo odpovdi na otázku, jak se dostaneme na 13. street, nás tam rovnou ochotně odveze. Šťastný to den, já to říkala. Byla to první rodilá Kanaďanka, co jsem za tu dobu potkala.

Vegan Mac N Cheese, Kale MAcro Bowl
Medium Black coffee, Pumpkin spiced muffin
Víkendy trávíme zatim docela dobrodružně. První sobotu po příletu jsme nachodili skoro 20km po městě a Stanley Parku. Nedělw byla o stěhování do rodiny v New Westminsteru a obcházení všech fitness center v okolí. Chápete.. nejdůležitější věc. Nakonec naše srdce získalo Anytime Fitness. Byla jsem ještě víc nadšená, když jsem vyzkoušela hodinu jógy a připojila se k běžeckému týmu. A co by to bylo za sparingy, kdyby vás nepřemluvili k účasti na Rock 'n' Roll Halfamathon? Zkusit se má všechno, tak jsem ještě ten den podepsala registraci a poprosila svého trenéra z Čech o čtyřtýdenní tréninkový plán, abych ho neběžela z oleje. Říkám mu, že to bude jen tak pro srandu a atmosféru, poslechnutí hudby po cestě atak. Že počítám s časem kolem 1:50h. Trenér, který zná mou formu líp než já. Už to mi mělo napovědět, že mi pošle opravdu vyladěný plán s tréninky 5x do týdne. Příprava na čas 1:41h (díky, díky). Takže je to vážný. Kupuju nový boty Nike Zoom Pegasus 33 a poctivě si odvěhávám každý trénink. Jinak to ani nejde, když máte luxusní modrožlutou dráhu půl kilometru od domu.
Minulý víkend jsme vyšlápli na Grouse Mountain. Zase optimisticky říkám, že pršet začalo "naštěstí" až s posledním krokem nahoru.
Na seznamu je samozřejmě Whistler, Rocky Mountains a i ten hokejový zápas.


3 comments:

  1. fotky sú úžasné a Kanada je naozaj splnený sen, užívaj si! :)

    Sabi z blogu Beautiful savage

    ReplyDelete
  2. Tak to je bomba Nikčo😍 Užívej si to tam jak nejlíp to půjde!

    ReplyDelete
  3. no wow! hned jsem dostala chuť na latte s javorovým sirupem :D užij si půlmaraton, já se na něj taky začínám těšit :-) a jaký máš názor na Pegasky? posledních pár týdnů o nich uvažuji, zkoušela jsem je v prodejně na páse a docela působí příjemně :-) užívej každý den!!

    ReplyDelete

Thank you so much for your lovely comments

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...